|

Pappné Kuster Klára:
Az angol
nyelvtan bibliája
(243 oldal, 2 490 Ft)

A szerző
A könyv
Kapcsolat
az angol nyelvtan bibliája, pappné kuster klára, angolkönyv, angol könyv, angol nyelvtan, nyelvkönyv, angol nyelvkönyv, tankönyv, angol tankönyv, igeidők, angol igeidők, önálló nyelvtanulás, angol biblia, nyelvtani biblia, biblia, hiánypótló, angol nyelv, az angol nyelv bibliája. Készítette a
Kuster Webdesign.

|
|
Szakmai önéletrajz
Név: |
Pappné Kuster Klára |
Születési hely, idő: |
Győr, 1953. május 5. |
Családi állapot: |
Férjezett, egy fiúgyermek (Ádám, szül.: 1987) |
|
Munkahelyek:
|
2006- |
Szabadhegyi Közoktatási Központ, Győr (angoltanár) |
2002-2006 |
Petz Lajos Egészségügyi Középiskola, Győr (angoltanár) |
1999-2002 |
Vocational Academy Két-tannyelvű
Általános Iskola és Közgazd. Szakközépiskola, Győr (oktatási igazgató) |
1990-1999 |
Gárdonyi Géza Általános Iskola, Győr (angoltanár, id ny. mk. vez.) |
1971-1990 |
RÁBA Magyar Vagon-és Gépgyár, Győr (külker. bonyolító) |
|
Tanulmányok:
|
2007-2008 |
Budapesti Gazdasági Főiskola, Külkereskedelmi Főiskolai Kar:
gazdasági és társadalomtudományi szakfordító és
tolmács |
2002-2004 |
Corvinus Egyetem Európa Tanulmányok (posztgraduális): európai
szakértő |
1997-1999 |
ELTE Oktatási Szakértő (posztgraduális): angol nyelvi tantervfejlesztő |
1993-1996 |
Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola: angol szakos
nyelvtanár |
1987-1990 |
ACSJ Tanítóképző Főiskola: ált. iskolai tanító |
|
Egyéb képzések:
|
2005 |
50 órás európai uniós oktatótréning: pályázati referens (OKJ)
(Nyugat-Magyarországi Egyetem, Sopron) |
1998-1999 |
Általános / középiskolai szakképzett mentor (ACSJ/ELTE) |
1979-1981 |
Felsőfokú külkereskedelmi szakvizsga |
|
Nyelvtudás:
|
1983 |
orosz középfok |
1982 |
angol felsőfok |
1982 |
szerb-horvát felsőfok |
1978 |
francia középfok |
|
Egyéb:
|
2002-től országos közoktatási szakértő (pedagógiai értékelés
és szaktárgyi [angol nyelv] oktatás-/intézményértékelés, helyi tanterv,
pedagógiai program, taneszköz-értékelés, pedagógus-továbbképzés,
oktatásfejlesztés, tantárgyfejlesztés, tehetséggondozás, két-tannyelvű
oktatás), 2005-től pedig tanártovábbképző (angol nyelvű
akkreditált európai uniós tanfolyam). |
|
Néhány kiemelkedő diáksiker, versenyeredmény:
- Nyolcadik évfolyamos csapat országos első helyezése a
kecskeméti Bábel Nyelvstúdió és Könyvesbolt által
középiskolásoknak meghirdetett angol nyelvű fantáziaíró
pályázaton
- Több éven keresztül országos első helyezések a Körlánc
(Budapest) által meghirdetett műfordító versenyen
- Az "Odyssey of the Mind" kreativitási és színjátszó
versenyen 1996-ban hatfős fiúcsapat országos 3. helyezése, kreativitási
különdíja, a főszereplő előadói különdíja
- Robert Schuman európai uniós versenyen regionális 2. helyezés
- "Európa 2000 Állampolgári vetélkedő" - országos 2. helyezés
- Comenius 1. iskolai és iskolafejlesztési projektek (3-3 év)
létrehozása, szervezése, bonyolítása
Nemzetközi eredmények:
- Háromfős általános iskolás csapat 3. helyezése az angliai JET Magazine mondókaíró
pályázatán
- A CERNET osztrák pedagógiai intézet által szervezett nemzetközi
"Négy
ország – egy mottó" c. pályázaton 3. helyezés
Önálló szervezések:
- Megyei szintű angol nyelvű vers- és prózamondó verseny (11. éve)
- 2006. március: "Tavasz napi" európai uniós vetélkedő városi szinten,
hagyományteremtő szándékkal |
|
Publikációk:
1. Ha már szűk az osztálykeret … Angol nyelvű színjátszó kör
működése (Hogyan tovább?, 93/1)
2. Nyelvtanulás kisiskoláskorban (Hogyan tovább?, 94/5)
3. Írországi tapasztalatok (Köznevelés, 95/09/22)
4. Amikor a tanulás öröm (Oxford Herald, 96/12)
5. Ember és társadalom az angol nyelv oktatásában (KOMA által
támogatott tanterv-korszerűsítés) (Hogyan tovább?, 97/4)
6. Menedzsment az oktatásban (Hogyan tovább?, 97/4)
7. Színjátszás, mint cél az osztályban (Hogyan tovább?, 98/1)
8. Az ember és társadalom műveltségterület tartalmai az élő
idegen nyelv tanításában (Tanító, 98/1)
9. Petőfi és más szaktárgyak angolul (Nyelv*infó, 98/6)
10. Európai dimenzió az oktatásban (Hogyan tovább?, 2000/1)
11. Finn tanulók magyar iskolában (Hogyan tovább?, 2001/2)
12. Élményorientált nyelvtanulás anyanyelvi környezetben (Hogyan
tovább?, 2001/3)
13. Nyelvtani összefoglaló és szöveggyűjtemény (belső jegyzet a
Petz Lajos Egészségügyi Középiskola 11. és 12. évfolyamos
diákjainak) (2004)
14. Érettségire felkészítő írásbeli feladatok gyűjteménye (Petz)
(2004)
15. Az angol nyelvtan bibliája, 2006 (magyarázó / rendszerező
nyelvtankönyv, 243 o.) |
|
Előadások:
1. A győri Gárdonyi Géza Általános Iskola tehetségfejlesztő
rendszerébe épített, a KOMA által támogatott saját angol nyelvi
modernizált tanterv megvalósításának bemutatása az Országos
Tehetséggondozó Társaság (Budapest) felkérésére 1997 őszén.
2. Primary Problems, Igniting Ideas, Rewarding Results
Macmillan Országos Metodológiai Konferencia
1999. április 17-18. (Budapest)
3. Creativity and Problem Solving
IATEFL, Angol Nyelvtanárok Országos Konferenciája
1999. október 15-17. (Győr)
4. Cross-curricular aspect based on CES books
Cambridge UP Tanártovábbképző Konferencia
2001. február 3. (Budapest)
5. Cross-curricular aspect and creativity
Macmillan Országos Metodológiai Konferencia
2001. április 7-8. (Budapest)
6. Európa Diáknaptár használatának tapasztalatai
Megyei Pedagógiai Intézet, Győr: Az európai nyelvek
záró konferenciája, 2001. december 13.
7. From reciting rhymes to successful problem solving
"A jó gyakorlat" c. OM által rendezett konferencián
2004. május 15-én (Városmajori Gimnázium, Bp.)
8. A Petz-ben megvalósított Comenius programok tapasztalatai
A Tempus Közalapítvány / Socrates Nemzeti Iroda felkérése
alapján a győri Nemzetközi Kereskedelmi Központban tartott
információs kampány alkalmából |
|
|
|
|